فاركس و ابزارهاي آن فاركس و ابزارهاي آن .

فاركس و ابزارهاي آن

نرخ ارزها و بازار فاركس

نرخ ارزها

نرم‌افزارهايي كه نرخ ارزها را به ‌صورت لحظه‌اي به نمايش مي‌گذارند و مشتريان نيز سفارش خود را از طريق همان نرم‌افزار‍‌ها به كارگزاري مربوطه منتقل مي‌كنند. دليل اين امر آن است كه بسياري از بروكرها با وصل شدن به ماركت جهاني، معاملات خود را انجام مي‌دهند. براي اين منظور از طريق نهادهاي نظارت مالي معتبر خارجي بازرسي مي‌شوند كه به اصطلاح به آنها رگوله مي‌گويند. براي روشن شدن اين موضوع بايد ابتدا تعريف سشن معاملاتي را بدانيم.

زيرا ارزها براي هدايت كردن معاملات و كسب و كار، نياز به مبادله شدن دارند. اگر در ايالات متحده ي آمريكا زندگي مي‌كنيد و مي‌خواهيد از فرانسه پنير تهيه كنيد، چه شما و چه شركتي كه پنير را از آن خريداري كرده ايد، بايد هزينه ي آن را به فرانسسوي ها، به يورو پرداخت كنيد. به بدان معني است كه وارد كننده ي آمريكايي بايد مقدار معادل دلار آمريكا را به يورو تبديل و مبادله كند. يك توريست فرانسوي در مصر براي ديدن اهرام مصر نمي‌تواند به يورو پرداخت كند، زيرا اين واحد پول محلي آنجا نيست. به اين ترتيب گردشگر بايد يورو را با ارز محلي، كه پوند مصر است، مبادله كند. به دليل وجود مسئله اهرم، انتظار سودآوري معامله گران به‌صورت نامعقولي بالا مي‌رود.

اين شاخص تا به امروز، بيش از 500 درصد سود خالص داده است. يعني در اين معاملات، خريدار به فروشنده تعهد مي دهد كه چيزي را با قيمت معين امروز خريداري كند. فرض كنيد امروز سهام اپل را با قيمت {120|one hundred twenty|a hundred and twenty} دلار خريداري كنيم. ما مالك اپل نيستم و فقط روي نماد اين شركت معامله انجام مي دهيد و صاحب هيچ سهمي در اين شركت نيستيم. مثلا تصميم مي گيرد در آمريكا {1000 } بشكه نفت بفروشيد. و فردي پيدا مي شود كه از شما خريداري مي كند و شش ماه آينده به او تحويل دهيد.

• اين قرارداد، بطوركامل زيرنظر نهادهاي قانوني بين المللي بسته مي شود. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم. در هركاري اگر ميخوايد موفق شويد، از بزرگان آن الگو بگيريد.

قيمت خريد به قيمتي گفته مي‌شود كه بروكر به شما درازاي خريد يك ارز پيشنهاد مي‌دهد و قيمت فروش نيز پيشنهاد بروكر براي فروش ارز است. اگر تاكنون به صرافي رفته باشيد، مي‌دانيد كه قيمت خريدوفروش ارز با يكديگر متفاوت است و منبع درآمد صرافي نيز همين اختلاف قيمت ميزان خريدوفروش است. در بازار فاركس نيز وضع به همين صورت است و بروكرها از اين اختلاف قيمت درآمد كسب مي‌كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۳۶ توسط:سپيده دشتي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :